Powered by ZigaForm version 3.9.1.2

Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Eerste nummer FKO in de bus

Eind maart viel het eerste nummer van FKO Magazine in de bus. Het juiste moment dus om Federatie Kinderopvang te feliciteren met dit nieuwe blad, een tastbaar bewijs van de sterke en dynamische werking van deze jonge federatie. Een combinatie van sterke inhoud in een jeugdig maar professioneel jasje en gerichte informatie op maat van de lezer, maken dit nieuwe periodiek krachtig en leesbaar.

(more…)

Federatie Kinderopvang mag terecht fier zijn op het FKO Magazine, dat nog geen jaar na de start van de federatie voor het eerst verschijnt.

Elma Studio in the picture

Krachtige beelden zijn een essentieel onderdeel van uw communicatiestrategie zowel naar leden als andere stakeholders. Een coherente huisstijl, een passende look & feel en aandacht voor de lezer zijn naast een sterke inhoud de voorwaarden om je doelpubliek te bereiken. De Elma Studio volgt de trends en houdt de vinger aan de pols.

(more…)

Wanneer een opdrachtgever echt gelooft in het project is het prettig samenwerken.

Gezamenlijk magazine van AiNB en bni: NOOK is de naam!

De eerste NOOK verschijnt medio 2018. Het nieuwe blad zal vier keer per jaar bij de lezers in de bus vallen, twee keer in het Nederlands en twee keer in het Engels. En daar zit ook de link naar de naam, want ‘Nook’ is de Engelse naam voor een gezellig hoekje.

(more…)

Door gezamenlijk een magazine uit te brengen komen de journalistieke kwaliteiten van beide verenigingen samen in een mooi vakblad met een gefundeerde inhoudelijke opzet.

Febed zet de sector op de kaart

Sinds 2017 organiseren Kom op tegen Kanker en de Drugslijn in België een bewustmakingscampagne rond alcoholconsumptie, “Tournée Minérale”. Verschillende drankproducenten ontwikkelen nieuwe alcoholvrije dranken. Om die innovaties bekend te maken in de markt heeft Febed gekozen om een folder op te maken met het overzicht van die nieuwe producten. Op die manier is de drankenhandelaar geïnformeerd en kan deze ook zijn horecaklanten er op attenderen, zegt Gilles Vandorpe, directeur Febed.

(more…)

Dat maakt FEBED meteen tastbaarder en zichtbaarder voor een grotere groep van drankenhandelaars en stakeholders.

#WeAreFoodBE: Fevia maakt Belgische voedingsindustrie fier

Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, lanceert nieuwe logo’s voor zowel Fevia als voor het promotiemerk ‘Food.be – Small country. Great food’. Met gestileerde mondjes verwijzen beide logo’s naar de kwalitatieve Belgische voeding en dranken die Fevia vertegenwoordigt en die food.be promoot.

(more…)

De grootste industriële sector van het land roept met haar nieuwe gezichten en met de hashtag #WeAreFoodBe alle Belgen op om samen de fierheid op Belgische voeding en dranken uit te stralen.

AGORIA zet Netwerkapp in tijdens uitreiking Smart Cities Award

Agoria, de bedrijvenorganisatie van de technologische sector, reikt voor de vierde keer de Smart City Awards uit aan steden en gemeenten die investeren in technologische innovaties om het leven van hun inwoners te verbeteren. Tijdens bij de uitreiking van de Smart Cities Award werd de Elma Netwerkapp ingezet voor de interactie met de bezoekers.

(more…)

Agoria heeft de Elma Netwerkapp ingezet bij de uitreiking van de Smart Cities Award.

BNA koppelt architecten aan bewoners in bevingsgebied

Met het online witboek en een architectenpool koppelt de Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus (BNA) architecten aan bewoners in het Groningse bevingsgebied. Veel van deze architecten zijn Groningse BNA-leden die niet door de Nationaal Coördinator worden betrokken bij de versterkingsopgave. De bewoners zijn de dupe, want hun huizen worden verstevigd op een manier waar ze niet om hebben gevraagd.

(more…)

,,We helpen onze leden bij het versterken van hun bureaus, of anders gezegd; hun ondernemerschap’’, vervolgt Van Tilborg.

Content Sharing, misschien interessant voor u?

Als actieve branche- en beroepsverenging schrijft u met enige regelmaat content voor uw eigen media. Sommige van die artikelen hebben een generiek ondernemersonderwerp en zijn daardoor ook voor andere verenigingen bruikbaar. Elma heeft gesignaleerd dat er behoefte is om deze content te delen en heeft in een select gezelschap geïnventariseerd welke behoeften er zijn. Afgelopen maandag vond de “Content Sharing Session” plaats in Nederland.

(more…)

Elma heeft gesignaleerd dat er behoefte is om dergelijke content te delen en wil hiervoor een faciliterende en verbindende rol vervullen tussen de verenigingen.

KNOV en Elma vieren geboorte van nieuwe samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV), dé Nederlandse beroepsorganisatie van en door verloskundigen, is een mediapartnership aangegaan met Elma Media Nederland. Dat betekent ‘beschuit met muisjes’, want er is hiermee een mooie nieuwe samenwerking geboren.

(more…)

We creëren toegevoegde waarde voor onze leden door producten en diensten aan te bieden die het verschil maken.
Federatie Kinderopvang

Nieuwe telg geboren uit Unizo: Federatie Kinderopvang boven de doopvont

Recent werd de Federatie Kinderopvang opgericht met als doel een gespecialiseerde werking op te starten voor de hele sector van de Kinderopvang. Voordien waren de ondernemers in de Kinderopvang lid van Unizo. De tijd was rijp voor een neutrale, professionele, specifieke werking die de hele sector ten goede komt.

(more…)

Toch werd meteen “op de groei” ingezet en wordt de website en de digitale nieuwsbrief in 2018 aangevuld door een mooi en vooral interessant periodiek die de federatie de nodige body en exposure geeft.
Elma Inspiration Day België

Terugblik Elma Inspiration Day

Op welke manier biedt u een antwoord op de veranderende behoeften van uw leden? Welke rol speelt communicatie hierin en hoe zorg je ervoor dat je gehoord wordt door de juiste groep? Deze thema’s stonden centraal tijdens de eerste Belgische Elma Inspiration Day op 26 oktober te Mechelen.

(more…)

Je posts zijn pas zinvol als je het effect ervan gaat meten, dit kan heel eenvoudig. Om dit in goede banen te leiden is het belangrijk een content-planning op te maken, dat helpt je om het overzicht te houden.
Interview met Erik de Vries over hun communicatiestrategie

Erik de Vries: ‘Professionals die onze communicatie op het juiste spoor kunnen zetten’

Een advies voor hun kwartaalmagazine. Dat was de vraag van Erik de Vries, directeur van NOVE (Nederlandse Organisatie Voor de Energiebranche). Het bracht hem in contact met Elma Media dat zijn vraag beantwoordde met een uitgelijnde communicatiestrategie. ‘Een helder document en prima handvat om onze communicatie overall sterk te verbeteren’, aldus De Vries.

(more…)

Door veel aandacht te besteden aan beeld, achtergrondverhalen van mensen en te werken met pakkende koppen, kan dat een veel aantrekkelijker medium worden.