Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Native advertising groeit in 2015

Aankomend jaar gaan de bestedingen aan native advertising met 4,3 miljard dollar stijgen, zeggen Amerikaanse marketeers.

(more…)

Steeds meer vakbladen en online platformen bieden de mogelijkheid om op deze journalistieke wijze uw dienstverlening of organisatie onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

Tweet

Ford Explorer, fraai staaltje mobile marketing met interactieve print advertenties http://t.co/nLie7zPxlP

Waarom je Linkedin niet moet negeren

Eerlijk is eerlijk, LinkedIn ziet er misschien niet zo spannend uit als Twitter of als Facebook. Maar vergeet niet dat LinkedIn het social media platform voor de B2B sector is.
(more…)

"vergeet niet dat LinkedIn het social media platform voor de B2B sector is."
NVS-NVL webapp

Event app voor Dag van de zorgcoördinator

De onderwijsvereniging NVS-NVL gaf op 27 november een congres voor de zorgcoördinatoren. Om de deelnemers tijdens het congres te informeren over onder andere de sprekers,  workshops en locatie, heeft Elma een web-app voor de dag van de zorgcoördinator gecreëerd. Door middel van deze web-app kan iedereen op zijn of haar smartphone beschikken over actuele informatie van het event.

"Door middel van deze web-app kan iedereen op zijn of haar smartphone beschikken over actuele informatie van het event"

Offline zichtbaarheid verdient online vindbaarheid!

Misschien klinkt het heel erg logisch maar toch kom je nog vaak voorbeelden tegen waarbij het mis gaat. Laatst zat ik bijvoorbeeld in een ontvangstruimte bij een klant. Er lag een zakelijk vakblad op tafel. Tijdens het doorbladeren van dit vakblad, kom ik een uiting tegen die mijn aandacht trekt. Een aantal dagen later, denk ik terug aan deze uiting maar wat was de naam ook alweer van deze dienstverlening?

(more…)

"Als business-to-business mediabureau zorgt ELMA er onder andere voor dat de offline mediacampagne waarmee de doelgroep bereikt wordt, online kan gaan converteren."
BNA Architecten Jaarboek 2014 - 2015

Nieuwe uitgave: Het BNA Architecten Jaarboek 2014/2015

Eind september is het nieuwe BNA Architecten Jaarboek, het handboek voor opdrachtgevers verschenen. Dit Jaarboek van de Bond van Nederlandse Architecten bevat onder andere een uitgebreide beschrijving van architectenselecties, achtergrondinformatie van en over de BNA. Daarnaast biedt het BNA Jaarboek een podium voor leveranciers, toeleveranciers en andere partijen rondom architectuur om zich te profileren aan BNA-leden en opdrachtgevers.
(more…)

"De BNA helpt architecten bij hun beroeps-uitoefening. De architect van tegenwoordig is niet meer alleen ontwerper, zijn of haar rol verschuift steeds meer naar die van een regisseur."

Gebruik online video op mobiele apparaten neemt toe

Het aandeel van online video’s die wereldwijd worden afgespeeld op mobiele apparaten neemt toe. In het tweede kwartaal van dit jaar is het gebruik gestegen met 6% naar 27%.
(more…)

Mobiele apparaten blijven het favoriete device voor filmpjes als ‘tussendoortje’

Met Branded content uw doelgroep informeren

Branded content wordt steeds vaker ingezet om op een redactionele manier een doelgroep te informeren met relevante informatie. Bijvoorbeeld bij het lanceren van een nieuw innovatief product, een nieuwe dienst of de manier waarop uw doelgroep kan omgaan met bepaalde ontwikkelingen. Zo zijn er tal van mogelijkheden die uw organisatie zou kunnen uitdragen in een redactionele uiting.

(more…)

"Advertenties en advertorials worden niet meer gezien als een commerciële uiting, maar maken bewust onderdeel uit van de redactionele concepten"
Stapel tijdschriften

Traditionele media wordt veelal klassiek geconsumeerd

In Nederland wordt traditionele media veelal ook op traditionele wijze gebruikt. De krant wordt op papier gelezen, radio luisteren doen we via een radio en tv kijken doen we via een televisie. Dit blijkt uit analyses die SPOT door René van Beers van Tilburg University heeft laten uitvoeren, schrijft Emerce.nl
(more…)

"Van alle media die we consumeren, besteden we verreweg de meeste tijd aan het kijken van televisie, bijna drie uur per dag."