Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
congres Bouwunie

Weg met die saaie congressen!

Tweejaarlijks organiseert de KMO bouwfederatie Bouwunie een congres om zijn leden aannemers te motiveren en te informeren. Geen evidente oefening. Snel vervalt men in ellenlange presentaties en moeilijke discussies. De Bouwunie besloot dit anders aan te pakken.

(more…)

De sponsors van het evenement werden inhoudelijk verwerkt in het geheel. Dus ook hier geen drukke logovermeldingen meer maar een actieve en inhoudelijke opname in het geheel.
Elma Media zit flink in de lift

Elma Media flink in de lift

Elma Media heeft een prima jaar achter de rug. Zowel in Nederland als België ging het goed met het bedrijf, dat zich steeds meer ontpopt tot de toonaangevende offline en online communicatiespecialist voor beroeps- en brancheorganisaties. In het totaal werd het klantportfolio met maar liefst acht nieuwe opdrachtgevers uitgebreid.

(more…)

Aanvankelijk werd gekozen voor het communiceren via de website, maar binnen de exploitatieformule gaat Elma ook een periodiek verzorgen, zowel de opmaak, productie als verzending.
nepnieuws branche- en beroepsverenigingen

Geef nepnieuws geen ruimte

Afgelopen maand is Facebook in samenwerking met NU.nl een pilot gestart om nepnieuws tegen te gaan. Factcheckende partners kunnen berichten via een dashboard beoordelen op waarheid. Het is de eerste stap in de richting van een brede aanpak die moet leiden tot het indammen en voorkomen van de verspreiding van onwaarheden via de (social) media.

(more…)

,,Een nieuwsbericht van een branche- en beroepsorganisatie zou eigenlijk een soort van ‘vignet van waarheid’ moeten krijgen waarmee de nieuwswaarde extra wordt versterkt’’

Nieuw magazine geeft FOCWA gezicht

Laten zien wie u als branche- of beroepsorganisatie bent en wat u doet blijft belangrijk. Naast alle digitale mogelijkheden daarvoor kiezen steeds meer organisaties voor het uitgeven van een printmagazine. En met succes, zo ervaart ook FOCWA Schadeherstel, dat dit jaar een eigen magazine lanceerde.

(more…)

Het magazine is enthousiast ontvangen. Leden zien hun dagelijkse praktijk terug en vinden inspiratie bij verhalen van andere ondernemers.
Michiel van Overbeek, directeur Elma Media, de mediapartner voor Branche- en beroepsverenigingen

´Zorg voor een dynamisch samenspel van print en online´

Kies voor het beste van twee werelden. Dat is het credo van Elma Nederland en België, communicatie-expert voor branche- en beroepsverenigingen. ‘Mee veranderen in een veranderend medialandschap is lastig. Men neigt er al snel naar om alle communicatie online te doen, maar het gaat juist om een goed afgestemd samenspel van print en online’, zegt Michiel van Overbeek, directeur van Elma Nederland.

(more…)

Welke informatie is beschikbaar voor iedereen en wat is exclusief voor leden? Welk budget is nodig voor de optimale mediamix?
Ambassadeur KNS

De wens van elke vereniging: een lid moet een ambassadeur zijn

Elke vereniging probeert van zijn leden “ambassadeurs” te maken. De effecten van een ambassadeur-lid zijn immers groot: de reputatie van de vereniging krijgt een positieve duw, het wordt gemakkelijker om bestaande leden te behouden en nieuwe leden te vinden. Een betere promotie dan een enthousiast lid bestaat er niet.

(more…)

“Het is beter om samen op te trekken”, stelt hij. “Alleen heb je naar de NVWA geen stem, met KNS wel.”
Bouwend Nederland

Bouwend Nederland is partner van “BNR Bouwmeesters” die de innovatie in de branche belicht.

20 september was het onderwerp in de uitzending: “3D betonprinten, De eerste 3D geprinte betonnen gebouwen en constructies worden nu echt geprint.”

(more…)

‘Wij hebben de opdracht om dit leerproces te delen met de innovatieve nieuwsgierigen van deze wereld’
Margriet de Groot Netwerkapp

Effectief verbinden en netwerken met Netwerkapp

Het lijkt simpel, netwerken. Maar dat blijkt het toch voor veel mensen niet te zijn: netwerken worden onvoldoende benut en interessante contacten misgelopen, ontdekte Margriet de Groot, algemeen directeur van Netwerkapp en onderzoeker aan de TU Eindhoven. Zonde, vond zij en ontwikkelde daarop met haar collega Elma Bassa Netwerkapp, een app die helpt mensen doelgericht met elkaar te verbinden en zo de juiste kennis te vinden.
(more…)

Je kunt snel en eenvoudig branchegenoten zoeken op expertise, ontdekken wie voor jou interessant is, je vragen delen en vervolgens een afspraak maken.

Transformeer uw vereniging tot dynamische community

Het is het droombeeld van elke vereniging: leden die zich betrokken voelen en zich actief opstellen waardoor er binnen uw vereniging een dynamische, relevante en succesvolle community ontstaat. Hoe dat is te realiseren? Kies het beste communicatiemiddel en slaag erin uw community succesvol te positioneren.

(more…)

Tip 7: Verzamel meningen via een poll die u kunt gebruiken bij bijvoorbeeld onderhandelingen.

Nieuwe leden triggeren met gratis aanbod

Potentiële leden triggeren om lid te worden van uw vereniging? Doe een gratis aanbod. Mensen zijn gek op ‘gratis’ en u biedt zo de mogelijkheid om laagdrempelig kennis te maken. De Koninklijke Bibliotheek doet dat met de VakantieBieb, een app waarmee zowel leden als niet-leden ‘s zomers gratis e-books kunnen lezen. Het blijkt een gouden greep.

(more…)

Kijk ook eens naar de mogelijkheden binnen uw branchevereniging om potentiële leden gratis te laten ‘meedoen’.

Van leden tot shareholders: succesvolle nieuwe verdienmodellen HISWA

Veel verenigingen buigen zich momenteel over het lidmaatschap en de contributie voor hun leden. Dekt het de kosten en krijgen leden waar voor hun geld?

(more…)

Uitgangspunt bij HISWA is dat alles wat je aanbiedt een verrijking is van je kerntaak en doelgroep/achterban en dat zonder winstbejag.
Cover FOCWA magazine

Nieuw magazine geeft FOCWA gezicht

Laten zien wie u als branche- of beroepsorganisatie bent en wat u doet blijft belangrijk. Naast alle digitale mogelijkheden daarvoor kiezen steeds meer organisaties voor het uitgeven van een printmagazine. En met succes, zo ervaart ook FOCWA Schadeherstel, dat onlangs een eigen magazine lanceerde.

(more…)

De leden staan centraal in vrijwel alle artikelen: we nemen een kijkje bij hen in de keuken. Zo kunnen FOCWA schadeherstelleden elkaar inspireren.