Weg met die saaie congressen!

Tweejaarlijks organiseert de KMO bouwfederatie Bouwunie een congres om zijn leden aannemers te motiveren en te informeren. Geen evidente oefening. Snel vervalt men in ellenlange presentaties en moeilijke discussies. De Bouwunie besloot dit anders aan te pakken.

(more…)

congres Bouwunie

Zaterdag 25 november was het zover. Met de titel “Hoe wordt mijn bouwbedrijf niet getackeld” werden de congresthema’s overgoten met een voetbalsausje. En dat werd duidelijk gewaardeerd door de 170 aanwezigen.

Het Rode Duivelshotel Martin’s Red nabij Brussel werd het decor voor een speelse voormiddag. Voetbalpresentator Maarten Vangramberen (VRT) gaf de voorzet. Voetbaltrainer Franky Van Der Elst kopte binnen.

De voormiddag startte met een overzicht van de belangrijkste uitdagingen van de bouwsector. Daarna werden 6 verdedigingstechnieken voorgesteld om als aannemer hiermee om te gaan. Hierbij werden ze telkens getoetst aan de voetbalrealiteit.

De congresgangers werden verrast met afwisseling en interactie. Korte videomomenten en interviews passeerden de revue, tot en met een fysieke oefening om te vermijden dat het publiek zou wegdommelen. De sponsors van het evenement werden inhoudelijk verwerkt in het geheel. Dus ook hier geen drukke logovermeldingen meer maar een actieve en inhoudelijke opname in het geheel. Interimkantoor Accent Construct werd bijvoorbeeld aangesteld tot talentscout om tussen het publiek op zoek te gaan naar de beste werkgever. Elma Multimedia was ook partner van dit event en verzorgde de congrespublicatie.

Voor de aanwezigen was het congres een verademing. “Het was geen eenvoudige oefening om het congres van Bouwunie her uit te vinden”, aldus Bart Verstraete, directeur bij Bouwunie: “de inhoud moest blijven, we hebben enkel gesleuteld aan de verpakking. En dat moest een subtiel evenwicht blijven”.

Bouwunie maakte van het congres een leuk videomoment. Kijk hieronder mee: