De grootste industriële sector van het land roept met haar nieuwe gezichten en met de hashtag #WeAreFoodBe alle Belgen op om samen de fierheid op Belgische voeding en dranken uit te stralen. ,,Het gestileerde mondje in ons logo toont dat Fevia de stem van de Belgische voedingsindustrie laat horen. We gaan daarvoor al 80 jaar in dialoog met onze stakeholders. Maar het mondje verwijst ook naar de kwalitatieve Belgische voeding en dranken die Fevia met trots vertegenwoordigt”, aldus Jean Eylenbosch, voorzitter van Fevia.
Food.be, het promotiemerk van Belgische voeding en dranken
Ook het merk food.be, waarmee de sector sinds 2013 de kwaliteit, diversiteit en innovatie van Belgische voeding en dranken promoot, krijgt een vernieuwd logo. Jean Eylenbosch licht toe: ,,Export is de motor achter de groei van de Belgische voedingsindustrie. Maar voor de vele kleine of middelgrote ondernemingen in de sector is het niet altijd eenvoudig om op eigen houtje de wereld te veroveren. Met een gemeenschappelijk promotiemerk als food.be bieden we onze bedrijven meer kansen om hun sterktes in de kijker te zetten. Die bedrijven vragen om het sterke imago van ons land daarbij optimaal uit te spelen en met dat kunnen we met het vernieuwde logo nog beter doen. We roepen dan ook alle Belgen op om trots te zijn op onze voeding: we are food.be!”